Добрият етикет в офиса - от това как сте облечени и по какъв начин се представяте, до каква храна предпочитате за обяд, е от съществено значение за професионалното ви развитие, твърдят експерти.

Мика Майер е основател на Beaumont Etiquette, която предлага курсове по бизнес етикет на компании и частни лица, и преподава меки умения като комуникация, етикет на хранене, професионално развитие, мода и стил.

"Ако не спазвате добър етикет, кариерата ви няма да се развива и наполовина толкова бързо, колкото ако се придържате към някои правила и принципи на работното място", обяснява тя пред Business Insider.

Поколението Z и уроците на офисния етикет

Служителите от поколението Z са най-новите на работното място и все още изучават тънкостите на офисния етикет, особено след като определена част от тях са работили дистанционно по време на пандемията.

Ето защо в редица случаи представителите му получават критики от по-възрастните си колеги за неподходящо облекло или за прекалена откритост в социалните медии.

"Поколението Z е свикнало да общува виртуално и когато попадне на нова позиция или работно място в реална среда, това е шокиращо за тях", обяснява Мика Майер и допълва, че някои от по-младите служители се нуждаят от напътствия дори как да поддържат зрителен контакт, да се представят на хората и да започват разговори в група.

Затова съветва младите професионалисти да се образоват повече в областта на офис етикета, като четат книги по темата.

"Не съм израснала с етикет и сама се заех да се образовам, когато разбрах, че имам проблем със спазването на определени протоколи и получавам негативни реакции от хората наоколо", казва тя и допълва: Някои правила на етикета са вечни.

Сред тях са малко по-ранното пристигане за срещи, професионалното облекло и предпочитанията към здравословен тип хранене. Но правило номер 1 е да се показва уважение към другите.

"Всичко е въпрос на социална интелигентност. Може да сте най-интелигентният човек в стаята, но ако този вид интелигентност не е на ниво, вероятно имате още много да работите върху себе си", обяснява експертът.

Тя споделя една известна история за Уолт Бетинджър, главен изпълнителен директор на Charles Schwab, който предпочита да извежда кандидатите за работа на външно интервю, за да види "как си взаимодействат на масата".

"Могат ли да се хранят правилно и с уважение към останалите хора около тях? Защото така ще се държат и пред клиента. Това беше неговият тест", допълва тя.

След пандемията забравихме как да се държим на работа

Експертът отчита засилен интерес към нейните курсове след пандемията, тъй като някои служители буквално са забравили как трябва да се държат в офиса.

Не става въпрос само за очевидни нарушения като хранене в помещението с прекалено натрапчива на аромат храна или твърде небрежно облекло.

Няколко големи компании, сред които KPMG и Deloitte, се оплакват, че на най-новите им служители липсват и важни меки умения поради посещаването на виртуални класове в колежа и работа от дистанция по време на пандемията.

Това включва трудности при установяването на визуален контакт, сътрудничеството с колеги и пропуски в личното представяне.

"Има някои бизнес практики и стандарти, които ще останат такива в определени индустрии, и поколението Z трябва да се съобрази с някои от тях, за да успее", допълва Мика Майер.

Клиентите ѝ са от екипи за продажби до колежи, стартъпи, банки и компании от списъка Fortune 100, а цената на курсовете е 350 долара за едночасова сесия за отделни лица и 2500 долара за корпоративни сесии.