„Етикетът“ на работещите от вкъщи през пандемията, включваше делнично облекло отгоре (или там, докъдето стига обсегът на камерата) и домашен екип отдолу.

В нередки случаи, това означаваше просто долнище на пижама. Сега поколението Z в Китай въвежда този стил директно в офиса – при това с пълен комплект пижама.

Млада китайска служителка наскоро показа работното си облекло в Douyin, китайската версия на TikTok.

То се състоеше от чехли, долнище и пуловер. Видеото събра 1,4 милиона споделяния и стана вайръл, съобщава The New York Times.

"Не смятам, че си струва да харча пари, за да се обличам за работа, тъй като по цял ден просто седя там", казва Синди Луо, интериорен дизайнер от Ухан.

Тенденцията бързо се разпространява в цялата страна, а служителите (предимно жени) споделят в мрежите най-удобните си облекла за офиса.

Противопоставянето на корпоративния стил може да е нов етап от тенденцията "остани си в леглото", започнала през 2021 г., в която милениалите се разбунтуваха срещу нездравословната работна култура на Китай, свързана с преумора.

Небрежното облекло се разглежда и като тих бунт срещу работното място, тъй като младите кадри се борят с високия процент безработица и разходи за живот, допълва Fortune.

Заради работата от дистанция по време на пандемията служителите в САЩ също захвърлиха вратовръзките и тесните поли, заменяйки ги с по-удобни варианти.

През последните години компании, известни със строги правила за облекло или дори държавни институции, като Сената например, позволяват по-ежедневен стил и може би е време работодателите да приемат това.

"Съвременните кодекси за облекло, независимо дали са официално приети или само по подразбиране, трябва да отчитат новата автономия на служителите, променящите се разбирания за пола и изискванията на самата работа", смята Сюзън Скафиди, директор на Института по модно право към университета Фордъм.

Кой знае? Може би огромният домашен халат скоро ще замени вталеното сако, с което по цял ден сме на работа.