TikTok ще започне да поставя етикети на съдържание, създадено с помощта на изкуствен интелект.

Социалната мрежа твърди, че усилията ѝ са опит за борба с разпространението на дезинформация в нейната платформа.

"AI дава невероятни творчески възможности, но може да обърка или подведе зрителите, ако те не знаят, че съдържанието е генерирано от него", пише в изявление на компанията, цитирано от Euronews.

"Обозначаването помага за изясняване на този контекст - ето защо ние маркираме AIGC (съдържание създадено от изкуствен интелект), направено с ефектите на TikTok AI, и изискваме от създателите да етикетират реалистични AIGC вече от година насам".

Този ход е част от общите усилия на представителите на технологичната индустрия да осигурят повече гаранции за използването на изкуствен интелект.

През февруари Meta обяви, че работи с партньори от индустрията по технически стандарти, които ще улеснят идентифицирането на изображения и евентуално на видео и аудио, генерирани от AI. Усилията ще включват потребители на Facebook и Instagram, които ще виждат етикети на въпросното съдържание, което се появява в техните канали в социалните мрежи.

Миналата година Google заяви, че обозначаването на изкуствения интелект ще се появи в YouTube и други нейни платформи.

Стремежът към цифрови водни знаци и етикетиране на съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, беше част и от изпълнителна заповед, която президентът на САЩ Джо Байдън подписа през октомври.

TikTok заяви, че работи в екип с Коалицията за доказване на автентичността на съдържанието в САЩ и ще използва нейната технология Content Credentials.

Платформата обяви, че технологията може да прикачва метаданни към съдържанието, които да използва за незабавно разпознаване и отбелязване. TikTok заяви, че използването на тази възможност е започнало в четвъртък за изображения и видеоклипове и скоро ще обхване и аудио.

През идните месеци към съдържанието, създадено в TikTok, ще бъдат прикрепени удостоверения, които ще останат върху видеата при тяхното изтегляне. Това ще помогне да се идентифицира съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, което е направено в TikTok, и ще помогне на хората да научат кога, къде и как е направено или редактирано то. Други платформи, които въвеждат удостоверенията, ще могат автоматично да го обозначават.

"TikTok е първата платформа за социални медии, която поддържа удостоверения за съдържание, и с над 140 милиона потребители само в Съединените щати, тяхната платформа и огромната им общност от създатели и потребители са съществена част от тази верига на доверие, необходима за повишаване на прозрачността онлайн", заяви в блога на приложението Дана Рао, изпълнителен вицепрезидент и главен директор по доверието на Adobe, цитиран от Еuronews.

"Нашите потребители и нашите създатели са толкова развълнувани от AI и от това, което той може да направи за тяхната креативност и способността им да се свързват с аудиторията." казва пред ABC News Адам Пресър, ръководител на отдел "Операции, доверие и безопасност" в TikTok.

"И в същото време искаме да сме сигурни, че хората имат тази способност да разбират какво е факт и какво е измислица".

Действията на TikTok по отношение на изкуствения интелект идват само два дни след като платформата заяви, че тя и китайската ѝ компания майка ByteDance са подали съдебен иск, оспорвайки нов американски закон, който ще забрани приложението за споделяне на видео в САЩ, освен ако то не бъде продадено на одобрен купувач. Социалната мрежа заяви, че това несправедливо отделя платформата и е безпрецедентна атака срещу свободата на словото.

Искът е последният ход в очертаващата се продължителна съдебна битка за бъдещето на TikTok в САЩ, която може да се окаже и пред Върховния съд. Ако платформата загуби, тя твърди, че ще бъде принудена да прекрати дейността си през следващата година.