На пръв поглед, Джошуа Крауфорд е нормален 23-годишен младеж, който работи в хранителен магазин в Лос Анджелис и наскоро е завършил колеж по маркетинг.

Той обаче не се възприема като обикновено момче.

Нарича се "непо бебе на авиокомпания". Син е на служител с 30-годишен стаж в United Airlines и от самото си раждане има привилегията да лети безплатно, да се качва в бизнес класа и да резервира почивки в последната минута, дори до далечни дестинации като Токио.

Джошуа сподели част от бонусите, които му се полагат при пътуване, в публикация в TikTok от 28 февруари, която събра над 4,8 милиона гледания, разказва историята Business Insider.

Правилата за роднини на служители варират в различните авиокомпании. В United Airlines децата им обикновено губят привилегиите си, когато навършат 26 години. Но това няма да важи за Крауфорд, тъй като той е вписан като основен придружител на баща си.

През 2016 г. той започва да осъзнава какъв късмет има, когато планира пътуване до Coachella – музикалния фестивал, който се провежда в калифорнийската пустиня.

Според Google Flights полетите до Лос Анджелис или Палм Спрингс от Ню Джърси, където Крофорд е израснал, могат да струват до 450 долара в двете посоки – цена, която той и сестра му не се налага да обмислят.

Джошуа лети безплатно навсякъде в страната, тъй като пътува в режим "standby", което означава, че мястото му не е разпределено до наближаването на часа на излитане на полета.

Споделя, че не винаги се качва на полетите, които иска. Случвало се е да чака на изхода за по-късен, по-празен полет, когато предишните са били напълно заети.

Но твърди, че тези ситуации възникват рядко, защото се е научил да избягва определени маршрути и големи летища по време на пиковите сезони.

Вместо да лети директно от Лос Анджелис до Ню Йорк по време на декемврийските празници, обикновено прави междинно кацане в Денвър, за да си осигури място.

"Ако научите маршрута си, по същество ще разберете, че имате много други възможности", казва младежът.

Освен това, баща му е добре запознат с конфиденциална информация, като например колко места са останали свободни за полети месеци преди заминаването.

"Обикновено не резервирам полет, при който има голяма вероятност да ме пренасочат към следващия", признава Джошуа и допълва: "Заради баща ми определено съм с по-висок приоритет - и съм много благодарен за това".

Той често обича да предприема пътувания на по-дълги разстояния – без предварително планиране. Може да резервира по всяко време, макар че "официална" резервация му се дава едва около месец преди пътуването.

Миналата година е резервирал пътувания в последния момент до далечни дестинации, включително Япония, Австралия и Европа.

"Преди няколко месеца отидох сам в Австралия. Хареса ми едно малко самостоятелно пътуване и го планирах около две седмици преди да замина.", разказва младежът.

Неотдавна отпразнувал рождения си ден с бързо пътуване до Париж, резервирано само седмица преди излитането.

Все пак, се налага да плаща такси, когато резервира полети извън страната, но обикновено те са малка част от цената на билета.

"Зависи от страната. Например, когато си тръгнах от Япония, цената за връщане беше около 70 долара."

Безплатните полети не са единственото предимство, което Крофорд получава като дете на авиокомпанията.

Има достъп до известните като Polaris премиум кабини в бизнес класата, разполагащи със седалки, които могат да се превърнат в легла и удобства за пътниците като серум за очи, спрей за лице и крем за ръце.

"Летях до Сидни от Лос Анджелис, а полетът беше около 16 часа. Дотам и обратно бях в Polaris. Има толкова голяма разлика, когато си на средна седалка в икономична класа, в сравнение с това, когато си в бизнес класата.", допълва младежът.

Като наскоро завършил колеж, той е категоричен, че не би могъл да си позволи бизнес класа без привилегиите от баща му.

"Цените на двупосочните билети за бизнес класа за далечен полет могат да достигнат до 15 000 долара. Като човек, който току що излиза от колежа, има студентски дългове и се опитва да си намери работа, това е безумно за мен. 15 000 долара - с тях мога да направя толкова много."