Когато Хелена Бонъм Картър влиза на снимачната площадка на "Тъмни сенки" през 2012 г., около нея се носи облак аромат на уиски с бърбън и цигари.

Героинята ѝ е психиатър алкохолик, който пуши нон стоп, но актрисата просто се е напръскала с поръчков парфюм, създаден специално за нея от дизайнера Ейзи Гласър.

Запознават се случайно в училището на децата си в Лондон и започват да си сътрудничат по безброй проекти през годините, като се започне с драмата от 2009 г. "Инид", за която Гласър създава парфюм, напомнящ на "застояла пудра за лице, която веднага ме върна в 50-те години на миналия век", спомня си Хелена Бонъм Картър.

Гласър създава и тъмна смес от отровен червен кантарион и беладона за Белатрикс Лестранж във филмите за "Хари Потър", аромат на шоколад с лют червен пипер за героинята на Червената кралица в "Алиса в страната на чудесата" и нещо, което описва като "стар, напукан сапун" за ролята на мис Хавишам в "Големите надежди" от 2012 г.

Неслучайно Гласър има славата на един от най-добрите "носове" в бранша и се гордее, че издига присъствието на звездите на големия екран чрез своите ароматни смеси, разказва историята CNN.

Родена в Обединеното кралство, тя прекарва ранните си години на развитие в Индия, след което се завръща в Лондон.

Работи за британската парфюмерийна къща CPL Aromas в продължение на 20 години, преди да създаде емблематичния аромат Agent Provocateur през 2000 г., а през 2016 г. основава собствената си марка The Perfumer's Story by Azzi.

Сега един поръчков аромат може да струва до 19 000 долара, въпреки че предлага и колекция аромати на по-ниски цени, за да даде възможност на хората да открият собственото си ароматно ДНК.

Сред по-известните ѝ клиенти са Орландо Блум, Кайли Миноуг и Адам Ламбърт. Но именно Хелена Бонъм Картър представя своя "таен парфюмерист" на любопитния Джони Деп на снимачната площадка на "Тъмни сенки".

Той незабавно инструктира Гласър да създаде индивидуален аромат за собствения му герой, вампир на име Барнабас и те продължават да работят заедно.

"Тя притежава известна магия, тъй като е способна да улови съвършената същност на даден герой в аромата", признава актьорът.

Парфюмеристката вярва, че ароматът помага да се разбере истински същността на даден екранен персонаж.

"Срещаме се, говорим за ролята, стайлинга, кой е режисьорът, кои са другите актьори, пространството, атмосферата, къде може да се снима, дали ще е студено или горещо... Има много елементи, които играят роля.

След това отивам и започвам да изпробвам и променям аромата, докато не стане перфектен. Никой не ми е казвал: "Не, не е съвсем наред", признава Гласър и допълва, че създаването на индивидуален аромат отнема от седмица до 3 месеца.

Резултатът невинаги е положително благоуханен, както в случая с Джъд Лоу в ролята на застаряващия и язвителен Хенри VIII.

"Работих с Джъд по "Младият папа". След това той дойде в студиото и каза: "Искам да мириша точно като Хенри". Отговорих му: "Знаеш, че ще мирише отблъскващо, нали?", разказва парфюмеристката.

Резултатът е смес от миризми, напомнящи подагра, лош дъх и дори… екскременти.

Брад Пит е в списъка ѝ с желани сътрудници, наред с Джулия Робъртс и Леонардо ди Каприо, с когото се запознава наскоро в Лондон.

Но независимо дали създава парфюм за ексклузивно място, като лондонския Chiltern Firehouse, или за богата знаменитост, както е правила за Синди Крауфорд (подарък за 50-ия рожден ден от съпруга ѝ), Гласър подхожда към всеки аромат като към изцяло нов пейзаж.

По всичко изглежда, че именно холивудските звезди от "А" класата имат най-голяма полза от единствен по рода си аромат.

"Както знаят актьорите, ароматът може да ви преобрази и да ви отведе на пътешествие. Той отваря цели светове в мозъка, като работи чрез обонятелната система, за да предизвика емоции", отбелязва Гласър.

"Той може да ви накара да се чувствате по-уверени, силни, желани и напористи и да повлияе на начина, по който другите реагират. По същество, всеки аромат разказва история."

Снимки: Twitter/ Azzi Glasser; Facebook/ The Perfumer's Story by Azzi