На хоризонта се задава нова ера на преход към електрически превозни средства и компаниите се опитват да се адаптират към нея.

Залогът на луксозни електромобили с високи цени, които биха могли по-бързо да доведат до рентабилност, се разпадна през последните месеци, тъй като богатите производители започнаха да отпадат от пазара.

Търсенето не спада драстично, но навлизат нови купувачи, които търсят по-достъпни и практични варианти и предпочитат хибриди пред чисто електрически автомобили, пише Business Insider.

Главният изпълнителен директор на GM Мери Бара заяви, че компанията започва да разчита повече на продажбите на хибриди в Северна Америка.

Междувременно шведският производител Volvo обяви, че спира финансирането на своята компания за електрически превозни средства Polestar.

Volvo спира финансирането на своя филиал за електромобилиТози ход следва други съкращения от страна на големи производители, тъй като настроенията се обръщат срещу електромобилите

Хибридните залози се отплащат

През последните няколко години автомобилната индустрия е разделена на два отбора по отношение на стратегиите за електромобили, посочва Business Insider.

Първият, като GM и Volkswagen, се стремеше да прескочи хибридите и да премине направо към изцяло електрическа гама.

Вторият, като Toyota и Stellantis, се фокусираше върху плъг-ин хибриди.

Доскоро не беше ясно коя стратегия ще надделее, но ходът на GM от тази седмица е първият знак, че ръководителите признават необходимостта от хибриди, поне в краткосрочен план.

Toyota изненада анализаторите и повиши прогнозата си за годишната печалбаЯпонският производител повиши прогнозата си за оперативната печалба за цялата година с близо 9%

"Внедряването на плъг-ин технология в стратегически сегменти ще осигури някои от екологичните предимства на електрическите превозни средства, докато страната продължава да изгражда инфраструктурата си за зареждане", каза Бара, като същевременно увери, че крайната цел на GM все още е да премахне емисиите до 2035 г.

"Подбираме времето за пускане на електромобилите, за да ни помогне да спазим по-строгите стандарти за икономия на гориво и емисии."

Изявлението на Бара отразява как се променя пейзажът на електрическите превозни средства.

Тази нова вълна от любопитни купувачи на електромобили е много по-малко вероятно да търпи странностите на зареждането, безпокойството за пробега или други промени в шофирането.

Tesla губи над $94 млрд. от пазарната си оценка от началото на 2024 г.Джеф Безос заплашва да открадне короната на Илон Мъск като най-богатия човек в света

Ценовата война на Tesla наложи промяна

Макар че промените в изискванията на клиентите към електромобилите са значителен движещ фактор за преобръщането на плановете, има и друг виновник - Илон Мъск.

Миналата година той започна ценова война, използвайки високите маржове на печалба на Tesla, за да намали цените на своите превозни средства.

Докато този процес води до намаляване на средната цена на електромобилите, компаниите са принудени да преосмислят пътя си към рентабилността на този сегмент.

"Това е доста брутална ситуация", заяви финансовият директор на Mercedes-Benz Харалд Вилхелм.

"Трудно ми е да си представя, че сегашното статукво е напълно устойчиво за всички."

Решението засега изглежда са хибридите, което е добра новина за клиентите. Търсенето напоследък изпреварва предлагането на тези автомобили, което води до повишаване на цените.

Това е добра новина и за дилърите, които с нетърпение очакваха повече хибридни модели в шоурумите си, тъй като търсенето на чисти електрически автомобили намалява.