В стремежа си да подобри потребителското изживяване Spotify представя разширено сътрудничество с Google Cloud, като използва големи езикови модели (LLM) за разшифроване на индивидуалните предпочитания за слушане на подкасти и аудиокниги.

Тези усъвършенствани модели използват изкуствен интелект, пример за който са ChatGPT на OpenAI и Bard на Google, обучен интензивно върху разнообразни данни, за да генерират текст и многостранно съдържание, съобщава Reuters.

Като собственост на Alphabet, Google Cloud може да се похвали с редица LLM, включително PaLM 2, Codey, Imagen и Chirp, оборудвани за обработка на текст, кодове, изображения, аудио и видео.

След като преди десетилетие Spotify става пионер в прилагането на изкуствен интелект в алгоритмите за препоръчване на музика, сега се стреми да повтори успеха си в сферата на подкастовете и аудиокнигите. Шведският гигант в областта на стрийминга на музика смята да разшири дейността си в областта на немузикалното съдържание като средство за увеличаване на приходите, пише The Verge.

Spotify включва и пълнометражни музикални видеоклиповеКонцепцията не е нова за услугите за стрийминг на музика, но тя ще изравни като възможности платформата с конкурента Apple Music

Като набляга на използването на LLM на Google Cloud, Spotify има за цел да анализира огромната си библиотека от над 5 милиона подкаста и 350 000 аудиокниги.

Идеята на това е да се подобрят метаданните - ключова информация за подкаст или аудиокнига, включваща заглавия, имена на водещи или автори, бележки към предаването и други релевантни подробности, които са от съществено значение за резултатите от търсенето на потребителите в платформи като Apple Podcasts и Spotify. Точното естество на процеса на добавяне остава неясно към този момент.

Уорън Бъфет е чел това: 5 аудиокниги в Spotify, препоръчвани от милиардераЗнанието се трупа като лихва по спестяванията, казва милиардерът

"Еволюцията на нашата технология се съчетава с ангажимента на Google Cloud да изгради най-добрата възможна платформа за работа на нашите продукти и да стимулира по-нататъшните иновации с нововъзникващите възможности на генеративния изкуствен интелект", казвa Густав Сьодерстрьом, главен продуктов и технологичен директор на Spotify.

По-рано тази година Spotify пусна инструмент с изкуствен интелект за песни - AI DJ, който използва генеративните инструменти на OpenAI за създаване на персонализирани плейлисти. Досега отзивите за функцията бяха смесени.

Spotify обяви нова функция - Бета версията на DJ все още е в процес на тестване и засега е достъпна само за абонатите на Spotify Premium в САЩ и Канада

Използването на AI от Spotify за говоримо аудио не е самостоятелна функция като AI DJ, но е знак, че компанията сериозно се стреми да подобри потребителското изживяване за своите немузикални предложения, информира Reuters.

С разширеното партньорство с Google Spotify проучва и използването на LLM за осигуряване на по-безопасно слушане и идентифициране на вредно съдържание.