След 59 години Eddie Bauer сменя логото си в курсив с картинка на… гъска.

Но това не е просто гъска.

Птицата е придружена от опростена версия на името на марката, изписано с главни букви, съобщава Fastcompany.

Допълнителните детайли включват датата на създаване на компанията (1920 г.) и фразата outdoor outfitters.

Мащабното ребрандиране стартира в дигиталните платформи и ще започне да се появява в международните магазини поетапно.

До есента на 2024 г. всички продукти на Eddie Bauer ще носят обновеното лого.

Промяната идва в период на промени за марката.

Преди малко повече от година главният изпълнителен директор Тим Бантъл се присъедини към Eddie Bauer след продължителна кариера в Patagonia, Black Diamond Equipment, North Face и VF Corp.

Докато проучва историята на марката и разговаря със служителите, той създава подход в три направления за разширяване на дейността на Eddie Bauer:

  • съсредоточаване върху търговията на едро
  • увеличаване на международната дистрибуция
  • достигане до ново поколение клиенти

  • Постигането на тези цели, казва Бантъл, изисква незабавно разпознаваемо лого, което ще има отзвук и след 50 години.

    Резултатът от прилагането на концепцията му е смесица от нещо старо и нещо ново.

    Гъската отдава почит на наследството на Eddie Bauer, като се връща към първите години на компанията.

    През 1936 г. основателят на компанията Еди Бауер пръв патентова пухено яке в САЩ, което е напълнено с гъши пера. Версиите на тези якета са използвани за екипировка на войниците през Втората световна война и на изследователите по време на експедициите в Хималаите.

    Оттогава насам гъската отново се появява в рекламните кампании на Eddie Bauer - от тениски до печатни материали.

    Но освен сантиментална стойност, птицата изпълнява и психологическа функция.

    "Част от това, което осъзнах, е, че се опитвахме да вземем думата Eddie Bauer и да я превърнем в икона - което е много трудно за хората", обяснява Бантъл.

    След това на дневен ред се появява въпросът за четливостта. Въпреки че първоначално Бантъл и екипът му се заиграват с идеята да запазят шрифта, общата реакция, която получават е, че той изглежда остарял, а за някои объркващ.

    "Голяма част от това, което ще трябва да направя, е да представя тази велика марка на следващото поколение. А децата вече дори не се учат да четат курсив в училище.", допълва Бантъл.

    За да избегне потенциална бариера в комуникацията, той избира персонализиран шрифт, създаден от дизайнерската агенция Carrewyn Creative. Преходът към печатни букви идва само няколко седмици след като здравният гигант Johnson & Johnson също се отказа от 130-годишния си шрифт, отразявайки по-широката тенденция към по-минималистично брандиране през последните години.

    Въпреки че е необходимо малко увеличение, за да се види ясно, всяка буква в новия шрифт на Eddie Bauer съдържа някои несъвършенства, за да се запази това, което Бантъл нарича "качество на ръчно рисуване" - неразделен аспект на предишното лого, вдъхновено от собствения подпис на Бауер.

    В крайна сметка Бантъл създава нещо, достъпно както за любителите на екстремните спортове, така и за хората, които обичат просто да прекарват известно време на открито с домашните си любимци или с близките си.

    "Много ясно е, че трябва да се съсредоточим върху това да бъдем широкообхватна и демократична марка за дейности на открито", казва Бантъл. "Eddie Bauer наистина е марка за всички. Исках да се уверя, че ще я позиционираме по този начин и занапред.", допълва директорът.