Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) обяви нови федерални стандарти за безопасност на автомобилите. Те включват изискване за усъвършенствани автоматични спирачни системи за всички нови модели, което производителите трябва да изпълнят до 2029 г. – само след пет години.

Това се отнася за всички леки и лекотоварни автомобили с тегло под 10 000 кг. Системите за автоматично аварийно спиране трябва да могат да спрат напълно автомобил, движещ се със скорост до 100 км/ч, избягвайки потенциален сблъсък. Тези системи ще трябва да отчитат и насрещно движещите се пешеходци при скорост до 70 км/ч както през деня, така и през нощта.

Автоматичните аварийни спирачки използват множество сензори, лазери и камери, за да откриват възможности за сблъсъци. Когато сблъсъкът е неизбежен, системата спира самостоятелно или прилага спирачен асистент, за да помогне на водача да спре бързо и безопасно. Според репортаж на The New York Times производителите вече включват подобни системи в 90% от новите автомобили, но много от тези инструменти не отговарят на праговете за скорост, въведени от регулатора. NHTSA твърди, че повечето производители би трябвало да могат да изпълнят тези изисквания само с актуализации на софтуера.

Федералната агенция изчислява, че тези нови правила ще предотвратят над 360 смъртни случая на пътя годишно и би трябвало да намалят тежестта на повече от 24 000 наранявания. Очаква се също така да се спестят много пари на хората от разходи за материални щети.

Кати Чейс, президент на организацията Advocates for Highway and Auto Safety (Застъпници за пътна и автомобилна безопасност), коментира The Washington Post, че новите правила са "голяма победа за всички потребители и обществената безопасност". Само през 2023 г. в САЩ е имало над 41 000 смъртни случая, свързани с автомобили, което всъщност е леко намаление спрямо предходната година.

Автомобилната индустрия обаче не е толкова оптимистично настроена към новите мерки. Алиансът за автомобилни иновации, лобистка група, която работи от името на автомобилните производители, призова NHTSA да обмисли други варианти. Едно от основните предложения е да се намали прагът на скоростта в определени случаи, тъй като групата смята, че "ще са необходими значителни хардуерни и софтуерни промени, за да се постигне ниво на ефективност, което в момента не може да постигне нито един сериен автомобил". Тестове, проведени от Застрахователния институт за пътна безопасност на САЩ, също показват, че тези системи вероятно ще изискват основни промени, за да се постигне адекватно съответствие с новите изисквания. Изследователската група твърди, че е тествала системи за предотвратяване на сблъсък на 10 малки SUV при скорости до 70 км/ч и много от тях не са успели да спрат навреме, за да избегнат сблъсък в най-трудните тестови сценарии. От тези, които вече са на пазар, най-добре са се представили Subaru Forester и Honda CR-V.

Тежкотоварните превозни средства, като например по-големите камиони, може да получат свой собствен мандат в близко бъдеще. В момента NHTSA работи с Федералната администрация за безопасност на автомобилните превозвачи, агенцията за безопасност на камионите на САЩ, за изготвяне на подобни стандарти и за тях.