Още една компания за изкуствен интелект се присъединява към бързо разрастващия се пазар на корпоративни услуги, базирани на технологията, и вече има някои големи имена на борда.

Компанията за търсене с помощта на AI Perplexity обяви Perplexity Enterprise Pro - нова версия на своя чатбот, който е разработен специално за използване в предприятията. Компанията също така обяви кръг на финансиране от серия В1 на стойност 63 млн. долара, който я оценява на 1,04 млрд. долара - двойно повече от оценката от 520 млн. долара от януари. Кръгът е бил ръководен от бившия шеф на отдела за изкуствен интелект в Y-Combinator Даниел Грос и включва няколко последващи инвестиции от суперзвезди на бизнеса и изкуствения интелект като Джеф Безос, Nvidia и съоснователя на OpenAI Андрей Карпати.

Според компанията сред бизнесите, които вече използват Perplexity Enterprise Pro, са Stripe, Thrive, HP, Zoom и баскетболният франчайз от NBA Cleveland Cavaliers. Според официална публикация в блога на Perplexity екипите за данни на "Кавалерите" използват приложението, за да проучват тенденциите в продажбите на билети и да търсят партньорства, а тези по продажбите на HP - да изготвят убедителни предложения и да ускорят процеса на продажби. Perplexity Enterprise Pro ще таксува компаниите с 40 долара на месец или с 400 за годишен абонамент.

Основателят на компанията Аравинд Сринивас разказва в X, че е чул от много потребители на Perplexity, че не им е позволено да използват приложението на работа поради опасения за данните и сигурността. За да успокои тези опасения, той казва, че приложението Perplexity Enterprise Pro е оборудвано със засилени протоколи за сигурност и запазване на данните на ниво предприятие.

Perplexity, която е претендент за № 21 в списъка на 50-те най-иновативни компании в света на Fast Company за 2024 г., функционира като чатбот версия на Google. Приложението комбинира вътрешно изградени модели и такива на трети страни от компании като OpenAI и Meta с функция, наречена retrieval-augmented generation (RAG), която му позволява да претърсва интернет за най-новата информация по всеки въпрос. Благодарение на тази комбинация Perplexity може да предоставя отговори на естествен език за почти всичко, независимо от данните за обучение, и може да свързва потребителите директно с източниците на своите отговори.

Основателят и главен изпълнителен директор на Thrive Ариана Хъфингтън например разказва в X, че нейната компания, която предоставя решения, помагащи на работниците да подобрят своето психическо и физическо благополучие, използва Perplexity, за да намери най-новите рецензирани медицински изследвания за ежедневното поведение. Резултатите от изследванията се използват за създаване на микростъпки - малки действия, които работниците могат да предприемат, за да подобряват всеки ден здравното си състояние.